Офіційний сайт Свалявської райдержадміністрацї та районної ради.
 
 0 (3133) 2-12-48, 2-12-64  
   
     Субота, 21 Липень 2018 р. Головна   /   Зворотній зв'язок   /   Пошук по сайту    
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 

Спрощено призначення та виплату житлових субсидій для малозабезпечених громадян

Тепер малозабезпеченим громадянам буде легше оформити та отримати житлові субсидії. Це пов’язано з тим, що Уряд двома своїми постановами удосконалив порядок призначення та надання мешканцям субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу та рідкого пічного побутового палива. Які ж саме зміни очікують столичні родини розповіла заступник начальник управління праці та соціального захисту населення з соціальних питань Марія Мішко.
– Так, постановами Кабінету Міністрів „Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1156” та „Про удосконалення порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” підвищено соціальні гарантії в оплаті житлово-комунальних послуг для сімей з дітьми або інвалідами.
З 1 січня 2012 року у разі призначення житлової субсидії сім’ям, до складу яких входять діти або інваліди І та ІІ груп і дохід яких на одну особу не досягає прожиткового мінімуму, сплачуватимуть за житлово-комунальні послуги 10 відсотків середньомісячного сукупного доходу (за існуючих умов такі сім’ї сплачують 10 відсотків, якщо дохід на одну особу не перевищує 50 відсотків прожиткового мінімуму).
Для сімей, які будуть отримувати субсидії в січні, перерахунок розміру субсидій, виходячи із зменшених відсотків обов’язкової частки плати, буде проведено автоматично, без додаткових звернень громадян. Тобто таким родинам не потрібно звертатися до органів соціального захисту населення, але після закінчення терміну дії субсидії такі родини зобов’язані звернуться до органів соціального захисту та підтвердити своє право на отримання субсидії на наступний період.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 № 774, яка набрала чинності з 23.07.2011 (з дня опублікування), запроваджено подальше спрощення умов призначення житлових субсидій та врегульовано деякі найбільш проблемні питання, які впливали на можливість малозабезпечених родин оформити субсидію.
Зокрема, надано право громадянам, які мають нереструктуризовану заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, що утворилася до 1 грудня 2006 року, отримувати субсидії.  
Комісіям при місцевих органах виконавчої влади дозволено приймати безстрокові рішення про призначення житлових субсидій на загальну житлову площу сім’ям, які складаються з непрацездатних осіб, до зміни обставин у таких сім’ях (зміна складу осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів).
Врегульовано питання щодо призначення субсидій сім’ям, в яких члени родини відсутні тривалий час (працюють або навчаються в іншому регіоні, перебувають на лікуванні чи в місцях позбавлення волі). У такому разі можна буде надати підтверджуючі документи про тимчасову відсутність зареєстрованих осіб. А в окремих випадках – на підставі акта обстеження умов проживання.   Це дозволить запобігти зайвому обстеженню таких сімей при кожному зверненні за призначенням субсидії та спростити роботу комісій.
Спрощено також деякі питання щодо врахування майнового стану громадян. Зокрема, при призначенні субсидій не будуть враховуватися автомобілі   вітчизняного виробництва, що експлуатуються понад 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, яким більше 15 років.
З метою забезпечення своєчасного прийняття рішень про призначення житлових субсидій у випадках, коли необхідно зібрати додаткову інформацію про сім’ю, установлено 15 – денний строк для надання такої інформації органами БТІ, ДАІ, ДПС тощо у відповідь на запити органів праці та соціального захисту населення.
Поширено можливість призначення житлових субсидій на опалювальний період на випадки, коли плата за опалення нараховується за двоставковим тарифом. Зазначене зробить більш доступним і прозорим механізм призначення субсидій у таких випадках.
Щодо прийняття комісійних рішень про призначення субсидій на загальну площу житла
З метою спрощення роботи комісій та уникнення зайвих обстежень матеріально-побутових умов проживання сімей при кожному зверненні за призначенням субсидії пункт 4 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (далі – Положення), доповнено новим положенням такого змісту:
„Прийняте рішення про призначення субсидій незалежно від розміру загальної площі житла у випадках, коли у житловому приміщенні (будинку) зареєстровані лише непрацездатні особи, які не мають інших доходів, крім доходів від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для потреб городництва, сінокосіння і випасання худоби, пенсії та інших соціальних виплат, переглядається, зокрема, у разі зміни складу осіб, зареєстрованих у такому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів”.
Це означає, що у випадку, коли комісією вже було прийнято рішення щодо призначення субсидії на загальну площу житла сім’ї, яка належить до вищезазначеної категорії, при кожному наступному зверненні за субсидією   справа не виноситься на розгляд комісії до зміни обставин, зокрема, зміни складу осіб, зареєстрованих у такому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів. Субсидія призначається на загальну площу житла на термін, встановлений законодавством (6 місяців або опалювальний період, або 12 місяців).
Щодо визначення кількості осіб, виходячи з якої розраховується субсидія
До цього часу п. 7 Положення було визначено, що субсидія розраховується, виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, у тому числі осіб, призваних на строкову військову службу.
Кількість осіб визначається на початок місяця, в якому надійшло звернення за призначенням субсидії.
Інформацію щодо кількості зареєстрованих у житловому приміщенні осіб містить довідка про склад сім’ї (склад зареєстрованих осіб).
Інформацію щодо кількості осіб з числа зареєстрованих, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, органи праці та соціального захисту населення отримували за запитами від організацій і підприємств, що надають житлово-комунальні послуги і нараховують плату за них.
У випадках, коли особа (особи) з числа зареєстрованих тривалий час не проживає у житловому приміщенні (наприклад, працює або навчається в іншому місті), субсидія могла бути призначена власнику без врахування доходів цієї особи при підтвердженні комунальними організаціями, що плата за послуги нараховується лише на фактично проживаючих у житловому приміщенні осіб.
Разом з тим, у випадках, коли споживання води, газу та електроенергії обчислюється засобами обліку (лічильниками), плата за послуги нараховується організаціями за показниками лічильників і не залежить від кількості фактично проживаючих у житловому приміщенні осіб. При цьому нарахування квартирної плати та плати за опалення здійснюється, виходячи із загальної (опалюваної) площі приміщення і також не залежить від кількості осіб, які   фактично проживаючих у ньому. Комунальні організації у таких випадках зазвичай не знімають нарахування плати з осіб, які зареєстровані, але не проживають у приміщенні.
Саме у цих випадках органи праці та соціального захисту населення були позбавлені можливості розраховувати субсидії, виходячи з кількості фактично проживаючих осіб. З метою врегулювання зазначеної проблеми постановою Кабінету Міністрів України від 6 липня 2011 р. № 774 пункт 7 Положення доповнено такою нормою:
„У разі, коли обсяг споживання води, газу, електроенергії вимірюється індивідуальними засобами обліку, субсидія розраховується, виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично у ньому проживають, за наявності документів, що підтверджують тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, або на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. До зазначених документів належать, зокрема, довідки, що підтверджують перебування особи в іншому місці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання”.
Зазначеною нормою надано право органам праці та соціального захисту населення у випадках, коли нарахування плати за послуги не залежить від кількості фактично проживаючих осіб, самостійно визначати кількість осіб, виходячи з якої розраховується субсидія, на підставі довідки про тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, а у разі неможливості отримання такої довідки – на підставі обстеження матеріально-побутових умов проживання.
При цьому при обстеженні матеріально-побутових умов проживання для визначення кількості фактично проживаючих осіб опитуються сусіди, береться до уваги довідка сільської ради або акт, складений квартальним комітетом, районним депутатом тощо. Рішення про можливість призначення субсидії, виходячи з кількості фактично проживаючих осіб приймається з урахуванням матеріального стану сім’ї. Недоцільним є таке рішення у випадку, коли тимчасово відсутнім є голова родини (чоловік або жінка), який працює в іншому регіоні або за кордоном і утримує сім’ю.
Звертаємо увагу, що органам праці та соціального захисту населення надано право самостійно визначати кількість осіб, зареєстрованих та фактично проживаючих у житловому приміщенні, лише для розрахунку розміру призначеної субсидії. Право на субсидію з урахуванням майнового стану сімей визначається, як і раніше, відповідно до п. 5 Положення.
Щодо застосування нової редакції підпункту 4 пункту 5 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива
Підпункт 4 пункту 5 Положення викладено у новій редакції:
„5. Субсидія не призначається, якщо:
4) уповноважений власник (співвласник) житла, наймач житла у державному та громадському житловому фонді, член житлово-будівельного кооперативу, власник (співвласник) житлового приміщення, якому відкрито особовий рахунок, та особи, зареєстровані разом з ним у житловому приміщенні (будинку), мають у своєму володінні чи володінні їх дружин (чоловіків, неповнолітніх дітей) два або більше транспортних засобів (механізмів), що підлягають державній реєстрації та обліку в Державтоінспекції. При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані чи придбані на пільгових умовах через органи праці та соціального захисту населення, а також транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації протягом більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають в експлуатації протягом більш як 15 років з дати випуску.
Наявність (відсутність) у власності або володінні зазначених осіб іншого житлового приміщення (будинку) та транспортних засобів (механізмів) декларується під час подання заяви про призначення субсидії”.
З метою реалізації зазначеної норми Міністерство звернулося до Міністерства внутрішніх справ щодо надання роз’яснень про перелік марок та моделей транспортних засобів вітчизняного виробництва, а також щодо можливості надання такої інформації органами Державтоінспекції на запити місцевих органів праці та соціального захисту населення. Після отримання відповіді МВС регіональні органи праці та соціального захисту поінформують населення   додатково.

 
© 2018 Свалявська райдержадміністрація та районна рада
89300, м.Свалява, пл. Головна, 1, тел. 0 (3133) 2-12-48, 2-12-64, info@svalyava-vlada.gov.ua
Розробка сайту - CrafIT.com