Офіційний сайт Свалявської райдержадміністрацї та районної ради.
 
 0 (3133) 2-12-48, 2-12-64  
   
     Середа, 18 Березень 2020 р. Головна   /   Зворотній зв'язок   /   Пошук по сайту    
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 

ІІІ з’їзд працівників освіти України
був своєрідним „відкритим мікрофоном”, який охоплював усіх, хто працює в освіті

28 жовтня 2011 р. в Києві у приміщенні Центру культури та мистецтв Національного авіаційного університету   відбувся ІІІ Всеукраїнський з’їзд працівників освіти. Участь у ньому взяли 974 педагогічні працівники, які представляли найчисельнішу когорту інтелігенції країни. Серед них 29 делегатів від Закарпатської області, обраних на розширеному засіданні колегії управління освіти і науки облдержадміністрації 29 серпня ц. р. У складі делегації від Закарпаття, яку очолював начальник згаданого управління Михайло Андрійович Мотильчак, була вчителька інформатики та фізики Свалявської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 3 Е. Й. Хмара.
Ми попросили Ельвіру Йосипівну поділитися своїми враженнями про цей з’їзд, такий важливий у нашій країні захід.
– Ви правильно сказали важливий. Адже цей рік в Україні проголошений роком освіти та інформаційного суспільства. Насамперед   слід сказати, що з’їзд був широко представницьким. У його роботі взяли участь делегати з усіх областей України, зокрема 362 делегати,   які представляли   середню школу, 34 – позашкільну освіту, 41 – професійно-технічну, майже 200 – вищу освіту, а також понад 500 запрошених (серед яких колишні міністри освіти, ветерани, вчителі-новатори). Серед делегатів – дев’ять Героїв України, які удостоєні цього високого звання на освітянській ниві.
Роботу з’їзду відкрив міністр освіти і науки, молоді та спорту України Дмитро Табачник. У пленарному засіданні брав участь та виступив перед освітянською спільнотою Прем’єр-міністр України Микола Азаров, який наголосив на   морально-духовному вихованні учнів і закликав освітян перейматися нагальними проблемами навчальних закладів, постійно   дбати про здоров’я дітей.
Справедливо сьогодні вважається, що саме освітянська галузь потребує серйозного реформування. До речі, підготовку документів з цього питання координувала робоча група, до якої входили фахівці Міністерства освіти і науки, молоді та спорту й члени гуманітарної ради при Президентові України. Відтак відбувалося обговорення проекту стратегії з усіх освітянських закладів, у тому числі й на Свалявщині – проводились „круглі столи”, секційні засідання освітян, на яких детально проаналізовано і зважено всі конструктивні пропозиції. Отже, вважаю, що освітяни стали співавторами тих документів, які розглядалися на з’їзді. А це не тільки проект Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки, але й проект нової редакції Закону України „Про вищу освіту”.
Головною тезою у розгорнутій доповіді міністр освіти і науки, молоді та спорту України Д. Табачник визначив завдання та напрямки розвитку освіти в Україні на наступні роки, виходячи із соціально-економічної та демографічної ситуації в країні. Доповідач і делегати, що виступали (28 осіб) на з'їзді, зупинялися на питаннях стану, а також стратегії і тактики розвитку окремо кожної з ланок освітньої галузі: дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої. Було приємно почути різні думки тих, хто працює і навчається в системі освіти. Взагалі, з’їзд – це своєрідний „відкритий мікрофон”, який охоплював усі регіони країни та зарубіжні інституції, які працюють в освіті. І в основній доповіді, і майже в усіх виступах наголошувалося, що визначальним залишається, дотримуючись специфіки кожної із освітніх ланок, уміння педагогів належно підготувати учнів, вихованців до сучасного життя.
– Цікаво, що зокрема говорилося на з'їзді про дошкільну освіту дітей?
– Саме ця тема викликала значне зацікавлення учасників з’їзду. Бо за останні 20 років скоротилася кількість дитячих садків і тепер понад 130 тисяч дітей у черзі на влаштування у дошкільні заклади. Тому, здійснюючи розроблену державну   програму розвитку дошкільної освіти до 2017 р., „ми почали, –   наголосив міністр Д. Табачник, – з „хрестового походу” за повернення дитячих садків, внесли зміни до Закону „Про дошкільну освіту”, де запровадили обов’язковість передшкільної освіти, розробили для п’ятирічок програми „Впевнений старт” та затвердили нові штатні нормативи для дошкільних навчальних закладів”. За останній час вдалося відновити роботу кількох сотень дитсадків.
– А які питання порушувалися з’їздом щодо початкової освіти?
– Початкова школа в Україні, як наголосив міністр Д. Табачник, з 1 вересня 2012 року розпочинає нову дорогу в майбутнє. Уряд   уже затвердив нові стандарти початкової школи і   розроблені навчальні програми та оголошено конкурс на нові підручники. З першого класу вводиться іноземна мова,   з дугого – інформатика. Учні початкових класів позбудуться стресових оцінок з фізкультури і основ здоров’я.
– Багатьох цікавить, а які новації передбачаються у розвитку основної та старшої школи?
– Найсучасніший зміст освіти вимагає найновіших технологій. Саме тому затверджено Державну програму широкомасштабного використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі „100 відсотків”. До кінця року всі вчителі України мають оволодіти уміннями і навичками користування комп’ютерами.
Також наголошувалось на створенні методичного порталу для вчителів і обов’язкового навчання дітей безпеки в мережі Internet.
– Чи йшлося на з'їзді про злободенні питання позашкільної освіти?
– Так, ця тема викликала у присутніх неабиякий інтерес. Хоч на сьогодні в Україні працюють 1,5 тисячі позашкільних навчальних закладів і 638 дитячо-юнацьких спортивних шкіл, якими охоплено 1,5 млн. дітей, все ж, як зазначалось, проблем у позашкільному вихованні сучасної молоді чимало. Тому постало питання про введення у вищих навчальних закладах дисципліни „Основи позашкільної освіти” та   підвищення оплати праці керівників гуртків (тепер оплата здійснюється за нижчим тарифним розрядом).
– Зважаючи на невідкладні потреби сучасної економіки країни, про що йшлося на з'їзді в справі забезпечення якості професійно-технічної освіти?
– У доповіді міністра Д. Табачника визначено „три дороги” загальнодержавного значення, якими має йти профтехосвіта. Перша – це створення стандартів професійно-технічної освіти, які визначатимуть кваліфікаційні вимоги до кожної конкретної професії, підготовку кваліфікованих робітників у профтехучилищах за майже 520 професіями. Другою дорогою буде   співпраця з роботодавцями, а третьою – активізація роботи молодіжного підприємництва, створення нових навчально-виробничих структур та розвиток сфери послуг.
– А які нововведення накреслив з’їзд у розвитку вищої школи?
– На з’їзді було затверджено проект закону „Про вищу освіту”, який адаптує структуру вищої освіти до європейських вимог, а також передбачає законодавче врегулювання зовнішнього незалежного оцінювання.
– Насамкінець хочеться запитати, якими загальними враженнями можете поділитися про з’їзд?
– Загалом з’їзд був цікавим, демократичним та плідним. Дискусії проходили у діловій, доброзичливій атмосфері. Делегати з’їзду у своїх виступах порушували актуальні освітянські проблеми та пропонували шляхи їх розв’язання. Сподіваємось, що напрацьовані документи будуть реалізовані та принесуть суттєве покращення якості освіти в нашій державі.

 
© 2020 Свалявська райдержадміністрація та районна рада
89300, м.Свалява, пл. Головна, 1, тел. 0 (3133) 2-12-48, 2-12-64, info@svalyava-vlada.gov.ua
Розробка сайту - CrafIT.com